Yamaha YZR-M1 2018

Iako je fabrički Yamaha trkački tim stacioniran u Italiji, motocikli i vozači za novi šampionat predstavljeni su u španskoj prestonici. Ovo i nije iznenađenje obzirom da je glavni sponzor tima već četiri godine telekomunikacioni gigant Telefónica, a to će ostati i u predstojećoj sezoni. Velikih iznenađenja nema. Fabrički vozači su odavno potvrđeni, i Yamahin prototip YZR-M1, u malo izmenjenim bojama voziće Valentino Rossi i Maverick Vinales. Iako Rossi ima potpisan ugovor koji ističe na kraju 2018. izjavio je da nije isključeno produženje na još jednu godinu, dok je mladi Vinales stavio svoj potpis na ugovor sa Yamahom do 2020. Rossiju će ovo biti čak 13. sezona sa Yamahom, i iako ima 38 godina čuveni vozač tvrdi da je spreman za nove pobede, kojih do sada ima 115. Sa druge strane, njegov timski kolega Vinales koji ima tek 23 godine mora tek da se dokazuje, ali, obzirom na potpisan ugovor, tim očigledno ima puno poverenje u njega.

Pred vozačima i timovima je duga sezona koja počinje 18. Marta u Kataru, a pre toga održaće se zvanična testiranja na novoj stazi Burinam na Tajlandu, i finalni testovi od 1. Marta u Kataru. Fabrički tim Yamaha, kao i svi ostali, eksperimentiše i testira sa svakim detaljem motocikla ili njegovog podešavanja u potrazi za desetinkom manje po krugu. Valentino Rossi kaže da je zadovoljan novim motociklom, a na prvim testovima veoma brz, pa i brži od svog slavnog kolege bio je Maveric Vinales, od kojega se mnogo očekuje, čak možda i više od Rossija. Kao i uvek, rezultati testova imaju malo važnosti i nisu pokazatelj prave forme ni vozača ni motocikala, obzirom da ponajbolji skrivaju pravu brzinu koju mogu da postignu. Ono što je za sada vidljivo, veliku ulogu u narednoj sezoni ponovo dobija aerodinamika, obzirom da su prvo testovi u Maleziji doneli neka neobična i originalna rešenja na prednjem delu oplate motocikla. Po ovom pitanju FIM je postao veoma rigorozan, a čini se da timovi iz sve snage pokušavaju da nađu „rupe“ u pravilima i naprave efikasna rešenja. Svi se vode jednostavnom logikom – ono što nije zabranjeno, dozvoljeno je, pa u skladu sa tim, na prvoj trci sezone možda vidim o neka stvarno zanimljiva rešenja na motociklima.