Yamaha Ténéré 700 je stigla u Plattner Motors salone

Yamaha Ténéré 700, potpuno novi model Adventure klase stigao je u Plattner Motors salone u Srbiji. Ovaj motocikl izazvao je mnogo pažnje kod publike obzirom da je dugo razvijan i praktično je prvi japanski motocikl u klasi srednjih ADV motocikala, klasi koja se poslednjih nekoliko godina svela samo na par modela. Razumljivo je da je Yamaha Ténéré 700 sa nestrpljenjem očekivana. Još pre tri godine pojavile su se špijunske fotografije i informacije da Yamaha radi na nečemu novom, što se pokazalo kao potpuno tačno. Yamaha je vrlo ozbiljno i od same osnove krenula u razvoj i testiranja potpuno novog motocikla kojim je upravo počela da se predstavlja u klasi koja postaje sve popularnija, a na jedan motocikl smešta vozače koji podjednako žele da uživaju u dinamičnoj vožnji na asfaltu, ali i na zahtevnom terenu, van uređenih puteva.

Tokom pomenute tri godine stizala su brojna pitanja na temu Yamaha Ténéré 700, pa je došlo vreme da se daju odgovori svima koji su strpljivo čekali ovaj model.

Yamaha Ténéré 700 nije smanjena Super Ténéré, nego model stvoren od samog početka. A početak, odnosno platforma svega je čelični ram koji ima masu od 19 kilograma, a u koji su ugrađena brojna iskustva sa reli trka. Potpuno novi ram ima zadatak da potpuno izbalansira krutost i neophodnu elastičnost jednog ADV motocikla.

Yamaha u Evropi zapravo ne definiše Ténéré 700 kao čisti ADV motocikl nego ga smešta u specifičan razred koji naziva “Rally-bred Dual Sport”, kako bi potpuno precizno bio opisan njegov karakter.
Ténéré 700 je stvorilo evropsko odeljenje Yamahe i njegov dizajn tim u Italiji, koji ima i mnogo iskustava i saznanja iz reli trkanja. Za prodaju u Evropi Ténéré 700 se proizvodi u Francuskoj, dok će se za kupce u Americi proizvoditi u Japanu.

Sa četiri minijaturna svetla glavnog fara, i nisko smeštenim izduvnim sistemom Yamaha Ténéré 700 se i vizuelno potpuno izdvaja od konkurencije.

Ténéré 700 vožnju motocikla vraća na svoje osnovne vrednosti, i za razliku od konkurenata nema elektronska pomagala kao što su kontrola proklizavanja, modovi vožnje i tempomat.

LCD ekran instrument table postavljen je vertikalno, pa se time postavlja u vidno polje vozača bez potrebe da spušta pogled. Instrument nije TFT tehnologije, ali vozaču donosi sve potrebne informacije. Na njegovom gornjem delu je nosač za mobilni telefon, navigaciju ili putnu kartu. Standardna je utičnica na 12 Volti, za napajanje i punjenje svih električnih uređaja.

Dvocilindrični agregat od 689 cm³ sa crossplane kolenastim vratilom ima 72 KS pri 9.000 o/min, sa 68.0 Nm pri 6.500 o/min, identičan je sa agregatom iz modela MT-07.

Međutim, tokom razvoja i testiranja, za Ténéré 700 je razvijeno posebno mapiranje ubrizgavanja i paljenja goriva, usisna i izduvna grana je prilagođena drugačijim zahtevima u offroad vožnji, isto kao i sistem vodenog hlađenja.

Prenosni odnosi su takođe prilagođeni pa umesto kombinacije lančanika sa 16/43 zuba, Ténéré 700 ima 15/46 zuba, što je za 9% manji prenos od drumskog MT-07. Za CP2 agregat ne tvrdi samo Yamaha da je najpouzdaniji motor u klasi, to dokazuju i nezavisne statistike, koje bez izuzetka ovaj dvocilindarski agregat smeštaju u sam vrh pouzdanosti.

Ciklistika Ténéré 700 je vrhunska zahvaljujući odličnom balansu koji dozvoljava kompaktan agregat i vertikalno smešten menjač, čime je centralizovana masa motocikla, i smanjen međuosovinski razmak. Izbor prednjeg točka od 21“ rezultat je iskustava sa reli staza i dugotrajnih terenskih ispitivanja.

Prednje kočnice su lagane Brembo čeljusti sa diskovima od 282 mm. Ténéré 700 je prva Yamaha koja ima ABS sistem koji se po želji može isključiti ili uključiti.

Rezervoar od 16 litara pruža autonomiju od gotovo 350 kilometara, a za udobnost u vožnji brinu se nogostupi sa gumenim ublaživačima vibracija, i standardna visina sedišta od 875mm. Amortizeri su podesivi KYB, a prednje viljuške imaju hod od čak 210 mm, a zadnje ogibljenje od 200 mm. Masa motocikla je 204 kg sa punim rezervoarom goriva i ulja.

Autor: Aleksandar Uglješić www.dmotion.rs