Yamaha na EICMA 2018

Yamaha je na EICMA 2018. pokazala dosta toga novog za 2019. a spisak noviteta predvodi Ténéré 700

Iako se na salonu u Milanu Yamaha pojavila samo sa jednim pravim novitetom i jednim konceptom, zapravo je mnogo toga unapredila i poboljšala za narednu sezonu.

Novi Ténéré 700 Yamaha je najavljivala gotovo dve godine unazad, gradeći specifičan marketing uporedo sa razvojem modela. Ténéré 700 je sada i zvanično postao ulazni model u “Adventure” porodicu. Pogon je poznati redni dvocilindras zapremine 689 cm³ sa “cross plane” kolenastim vratilom, i svojom dobro poznatom elastičnošću. U prodaju će stići 2019. i biti jedan od najuniverzalnijih motocikla u svojoj klasi.

Samo što se pojavo, Niken je dobio evoluciju i to zanimljivu, pre svega tvrdnjom Yamahe da je Niken GT motocikl za sva četiri godišnja doba. Da li se baš može voziti po snegu je diskutabilno, ali, Niken GT je dobio veći vetrobran, grejane ručke i kofere, pa opravdava GT oznaku, i ide u pravcu touring motocikla za duge staze, ali na tri točka.

Nakon dobre prodaje Tricityja 125 i 155, logično je da Yamaha nastavlja i u pravcu skutera sa tri točka. Yamaha 3CT upravo jeste koncept maksi skutera sa tri točka, očigledno inspirisanog imidžom predstavljenim na Nikenu. Za razliku od manjeg modela Trcity, 3CT, kako se za sada zove, ima sistem “Tilt Lock Assist”, koji olakšava držanje skutera u uspravnom položaju, ali ga ne zaključava u potpunosti. Kako navodi proizvođač, ovaj sistem je namenjen da olakša manevrisanje pri malim brzinama i na parkinzima. Pogon 3CT preuzima od X-Max 300, što znači vodom hlađeni četvorocilindraš zapremine 300 cm³. Iako Yamaha nije službeno saopštila kada će CT3 u serijsku proizvodnju, ne bi trebalo biti veliko iznenađenje ako bi se to dogodilo već tokom sledeće godine.

“Master of Torque” porodica, poznatija kao MT, je dovoljno nova i sveža da joj osvežavanje nije ni neophodno, ali je cela MT serija MT-07, MT-09 i MT10 dobila nove boje i novu grafiku,

Tracer 900 i Tracer 900 GT definitivno nisu novi modeli, ali su za 2019. prošli kroz “zatezanje”. Unapređen je aluminijumski ram, a zadnji točak je dobio produženo oscilujuće rame. Sedište je redizajnirano, a upravljač je nešto ravniji. Proširen je vetrobran, kao i štitnici ruku. Tracer 900 GT dobio je podesivu kontrolu proklizavanja, tempomat, podesive amortizere napred i veći rezervoar.

Mali R je ponovo u fokusu sa verzijom za 2019. YZF-R3 ima redni dvocilindraš od 321 cm³, ali i kovane klipove preuzete od R1 i R6. Mali sportista je dobio i „up side down“ prednje ogibljenje, a oblik rezervoara je značajno izmenjen kao i sedište, što je omogućilo i još nižu poziciju upravljača.

I enduro deo Yamahine ponude je dobio poneku novinu. WR450F ima novu oplatu, rezervoar je sada zapremine 10 litara, a masa motocikla je smanjena za pet kilograma. Agregat je neizmenjen, ali je njegova kontrolna jedinica dobila novo mapiranje, pa je dobio nešto više snage i obrtnog momenta na visokim obrtajima. Isto kao i YZ250F, WR450F se sada može povezati sa Power Tuner aplikacijom za pametne telefone.

YZ250F je ipak nešto detaljnije osvežen. Dobio je novi aluminijumski ram, nosače motora, i oscilujuće rame. Rezervoar goriva je smanjen, i dodati lakši točkovi, pa je masa smanjena na 117 kg. Jednocilndarski agregat ima dosta novih delova, uključujući glavu, klip i bregasto vratilo. YZ250F za 2019. dobio je WiFi konekciju, i Power Tuner kompatibilnost, koja vozaču omogućava čak 16 postavki agregata.

Autor: Aleksandar Uglješić   www.dmotion.rs