Yamaha MT-07 – za svaku ruku i tehniku vožnje

Yamaha MT-07 pojavila se 2014., a već za sezonu 2018. dobila je prvu evoluciju i to ne beznačajnu

U Iwati su projekat modela MT-07 postavili na jako rizičnu osnovu – stvoriti motocikl koji će oduševiti dobre vozače ali i biti podjednako miroljubiv za potpune početnike, koji bi na njemu trebali da shvate i savladaju “naked” u klasi od 700 cm³. Zbog čega je ovo rizična osnova? Kada se pred jedan model postave oprečni zahtevi, obično nagne na jednu il drugu stranu, a ne retko, promaši i jednu i drugu, i ne zadovolji ni jedne ni druge. MT-07 trebao je biti agilan i oštar, snažan ali ne i opasan po početnika koji ne ume da dozira snagu, a uz to i dovoljno tvrd i agilan da bi zadovoljio sve one sa izgrađenim istančanim ukusom. Uz sve ono što je ram morao da uradi, u MT-07 je trebao da uđe i potpuno novi agregat. Sve skupa, projekat je počeo od nule, uz, naravno, ogromno iskustvo onih koji su na svoje stolove dobili specifikaciju budućeg modela.

Ne samo nove boje i nalepnice
Ispostavilo se da je Yamaha MT-07 “od prve” bila pun pogodak, i zaista uspela da pomiri kontradiktorne zahteve, pa činjenici da je postala svetski bestseler ne treba da zahvali trendu nego sopstvenom kvalitetu. Za sezonu 2018. Yamaha MT-07 je malo “utegnuta”. I to ne samo novim bojama, nalepnicama, poziciji pokazivača pravca i nosaču tablice, nego i uvek osetljivim izmena na ogibljenju, koje umeju potpuno da promene karakter dvotočkaša.

Ne diraj ono što valja
Srce MT-07 nije menjano, a i zašto bi bilo menjano. Po svom agregatu je ova serija motocikala dobila ime – MT Master of Torque (Vladar obrtnog momenta) Redni vodom hlađeni dvocilindraš ima radnu zapreminu od 689 cm³, i radilicu u “crossplane” tehnologiji, primenjenoj još 2009. na četvorocilindarskom agregatu u R1. Svojih maksimalnih 75 KS gregat dohvata na 9.000 o/min, ali maksimalni obrtni moment od 68 Nm već pri 6.500 o/min.

Tvrđe i napred i pozadi
Ono što jeste menjano su prednje 41mm KYB viljuške. Dobile su 6% tvrđe opruge i isto toliko povećano upijanje povratnog hoda amortizera. I zadnji KYB amortizer dobio 11% tvrđu oprugu i tvrđi amortizer. Za one koji žele da eksperimentišu sa tvrdoćom zadnjeg oslanjanja, sada je mnogo lakše prići amortizeru i promeniti podešavanje.

Lako se prepoznaje nova generacija
Od novina po kojima se može prepoznati Yamaha MT-07 za 2018. su redizajniran rezervoar goriva, pokazivači pravca spušteni na hladnjak, detalji oplata i ručice koje su sada u crnoj boji. I sedište je doterano i produženo prema napred za jedan centimetar, a zadnje svetlo i nosač tablice su u stilu većeg MT-09.

I jagnje i vuk
Od prve najave, preko prvih testova, pa sve do nove generacije ove Yamahe, MT-07 bio pre pre svega priznat po svom karakterističnom agregatu, koj je dostigao jedinstveni nivo elastičnosti. Naravno, najbolji deo MT-07 nije menjan. I dalje je izvor snage i zabave grlati (i bez Akrapoviča) dvoclindraš, koji se rado zavrti do crvenog polja, ali ne divlje da bi kruta desna ruka neiskusnog vozača izazvala nekontrolisan priliv snage. Elektronska komanda gasa omogućava savršenu kontrolu i doziranje potrebnih obrtaja. Pravo poletanje je od 5.500 o/min pa nadalje. Sve do tog nivoa obrtaja MT-07 je potpuno pitom i predvidiv, a bez problema istrpeće i dva stepena prenosa niža od optimalnog, zahvaljujući toliko, opravdano, hvaljenoj elastičnosti agregata.

I okretan i stabilan
Yamaha MT-07 visinom sedišta od 805 mm odgovara nižim, ali vozačima do 190 cm visine. Iako nije previše lagan sa 182 kg ni u jednom trenutku ne podseća na svoju masu. Za uvesti ga u krivinu dovoljna je i pomisao, a isto toliko potrebno je i za uspraviti ga iz nagiba. Ovakva okretnost MT-07 pretvara u odličnog caferacera u gradu, ali i tourera ako se oduči na duži put koji uključuje i planinske deonice. Iako veoma agilna, često pominjanim neiskusnim vozačima, Yamaha MT-07 donosi veliku stabilnost pri malim brzinama kada nema neprijatnog drhtanja ili ljuljanja.

Nešto tvrđa postavka prednjeg ogibljenja učinila ga je još stabilnijim na snažnom kočenju, a promenjen trim zadnje opruge unapredio je trakciju pri snažnom ubrzavanju. Prednje Advics četvoroklipne kočione čeljusti serijski su opremljene ABS-om, a prečnik diskova je 282 mm, dok je pozadi disk prečnika 245mm sa Nissin jednoklipnim čeljustima i ABS-om. Doziranje sile kočenja je jednostavno, a granicu kada ABS stupa na scenu, po suvom, teško je dostići i u oštroj vožnji.

Tek da konkurencija brine…
Podmlađena Yamaha MT-07 je samo konkurenciji tipa Honde CB650F, Suzuki SV650 ili Kawasaki Z650 ostavila domaći zadatak na istom mestu – napraviti ovako dobar allrounder. Što se cene tiče, sa 6.979 evra nije ni najjeftinija ni najskuplja. Možda ostaje samo žal za vremenom kada se u prvoj generaciji mogla kupiti za 5.555 evra i biti apsolutni best buy. Mada, i ovako je odličan izbor, zaista sa pravom nosu svoje ime Master of Torque

Autor: Aleksandar Uglješić   www.dmotion.rs