Pristupačan, porodičan i zabavan…

Kada tržište kaže da broj kupaca prvog vodenog skutera raste, da prodaja polovnih prevazilazi prodaju novih, i da je dobro preko 50% kupljenih novih iz nižeg (ekonomičnijeg) cenovnog razreda, nešto se učiniti mora. Naročito ako je glavna konkurencija, već nešto uradila i to se pokazalo dobro.
Kada je sabrala i podelila sve ove faktore, Yamaha je u svoju WaveRunner porodicu za sezonu 2017. uvrstila potpuno novi model, tačnije, tri verzije modela – EX, koji je smestila u laku rekreativnu kategoriju. Ideja je: pristupačan, zabavan i ekonomičan trosed.

Kompaktinih dimenzija

Dužinom od tri metra EX je znatno kraći od serija VX, a pogotovo FX. Isto važi i za širinu, pa veaać i letimičan pogled otkriva da se radi o manjem, kompaktnijem i lakšem vodenom skuteru. Upadljivo je i jednostavniji od veće i skuplje braće. Iako definitivno prati prepoznatljiv stil Yamahe, nema ogromnih boksova i velikih retrovizora. Generalno, sve je malo manje i uže i sasvim precizno se uklapa u lakog rekrativca, ali ipak predviđenog za tri osobe. Da se razumemo, to što je manji i skromniji, ne znači da je EX “fušeracija”. Trup je izrađen od istih materijala i istom tehnologijom kao i velika braća, što garantuje sjajne plovne osobine i dugotrajnost.

Tri verzije – koliko para toliko i muzike

EX se isporučuje u tri verzije. Osnovni i najjeftiniji model je EX, dok su iznad njega EX DeLuxe i EX Sport. Jasno je da je osnovna verzija najjednostavnija, pa nema ni mogućnost vožnje u nazad, ali preostala dva modela imaju Yamaha RiDE sistem sa dve ručice gasa, od koji je desna klasičan gas, dok leva služi za vožnju unazad i kočenje, a kombinovanjem obe olakšava se manevrisanje.

Za mamu, tatu i dete

Osnova trupa EX-a jeste veliki VX, ali je imperativ ipak bio u smanjivanju i olakšavanju, uz zadržavanje tri sedišta. Lakše zamisliti nego stvariti. Dužina plovila mora ima optimalan odnos sa njegovom širinom zbog plovnih osobina, a pogotovo otpora vode, pa je ideja o trosedu i smanjivanju postala malo komplikovana. Rešenje je u činjenici da EX ipak nije pradviđen za tri odrasle osobe, nego mamu, tatu i dete, kojima će biti bezbedno i udobno, a da pri tom ne deluju kao da vie na sve trane sa skutera. I tu je negde nađeno rešenje da se dimenzijama ne približi VX-u. Zapravo, EX je nešto uži sa iznova dizajniranim trupom, čime je postignuta i plovnost i mali otpori, a što je bilo neophodno da bi motor mogao biti relativno male snage, a da da bi se zadržala sva zabava i užitak u vožnji.

Akcenat na zabavi ne na performansama

U EX-u se nalazi četvorotaktni malo oslabljeni trocilindarski TR1 agregat od 1049 cm³ uveden 2015. godine. Sa svojih 100 KS, i brojnim modifikacijama koje su pojednostavile i olakšale celu konstrukciju, sasvim je dovoljan ovom skuteru, a konstruktvnna rešenja ujedno su snizile i cenu celog pogonskog agregata i mlaznice. Međutim sa maksimalnom brzinom od preko 50 milja (preko 80 km/h), obećava sasvim dovoljno zabave i dobrog skijanja. A velik rezervoar goriva od 50 litara garantuje i dosta sati uživanja.
I za kraj ostaje cena, a držimo se onoga što smo dobili od Yamaha-Plattner uvoznika Yamahe za Srbiju: model EX košta 8.980, EX Sport 9.500, a EX DeLuxe 10.780 evra.

[wpaios]