Ko je Fabio Kvartararo otkrovenje Yamahe i Moto GP-a?

Fabio Kvartararo je u Moto GP klasu ušao na mala vrata pozivom u satelitski Yamaha SRT tim. Od mladog Francuza i potpuno novog tima u Moto GP šampionatu niko nije očekivao ništa, ali najbrži šampionat planete na dva točka doneo je još jedno veliko iznenađenje. Prva sezona za tim i Kvartarara nije se ni završila, a malo je reći da su postigli brilijantne rezultate, a Kvartarara, najmlađeg osvajača pol pozicije u istoriji Moto GP-a, već nazivaju nasledinkom Valentina Rosija.

Koje je Fabio Kvartararo?
Rođen je 1999. moto trke je počeo da vozi sa četiri godine, kada se sa porodicom preselio u Španiju da bi gradio moto karijeru, i gde je osvojio šampionske titule u klasama od 70, 80 i 125 cm³. Osvojio je FIM CEV Moto3 šampionat dva puta, a u Moto 3 klasu stigao je sa 15. Malo prerano, obzirom da je Dorna, promoter Moto GP-a, upravo zbog njega promenila pravila, i dotadašnju granicu od 16 godina spustila na 15.

Samo, put mladog Francuza nije bio baš posut ružama uprkos talentu koji su svi prepoznali. Već u svojoj drugoj Moto 3 trci ikada stigao je na podijum, ponovio isti rezultat u Asenu uz pol pozicije u Herezu i Lemanu, ali i, kako sam kaže, napravio veliku i skupu grešku. „Umesto da učim staze, ja sam pokušavao da nalazim i pratim tragove Marka Markeza. To me je dovelo do pada i teške povrede“, kaže Fabio. Sezona 2016. u timu Leopard nije donela previše, i već 2017. talentovani ali ne i dokazani vozač obreo se u Moto 2 klasi vozeći za „Paginas Amarillas HP40“, da bi u drugoj Moto 2 sezoni došao do Speed Up motocikla i prve pobede.

Zapravo, u Kvartararovoj karijeri ovde postaje zanimljivo. Tim SRT je odlučio da se uključi u najjaču klasu kao satelitski tim Yamahe, a jedan telefonski poziv je promenio sve. Yamaha ga je pozvala da se pridruži potpuno novom timu u najjačoj klasi.
Tokom trkačkih vikenda Fabio prvi dolazi u svoju garažu i poslednji iz nje odlazi, upijajući svaku informaciju kao sunđer, učeći sve tajne Moto GP vozača. A tajni ima još mnogo i učenja pred njim. Momka koji u svojoj prvoj sezoni, na satelitskoj Yamahi YZR-M1 koja čak ima i ograničen broj obrtaja, već redovno čini sam vrh, kako u startnom poretku tako i trkama. Sa nepunom sezonom iza sebe, doživeo je da jedan Markez mora da ga obilazi u poslednjoj krivini poslednjeg kruga da bi pobedio u trci. „Kada me pitaju kome bi želeo da budem bliži, Markezu ili Lorenzu, ja kažem samom sebi. Učim stičem iskustva i gradim svoj stil vožnje“ kaže Francuz, kojeg praktično čeka mesto u fabričkom timu Yamaha, kada Rossi odluči da se povuče, a možda i ranije.

Kaže da nema trenera i da trenira sam, da mu se često dešava da sanja kako vozi trku, ali i pada i poredi treninge i trku: „Tokom treninga uđete u boks i komunicirate sa timom, a na trci kada spustite vizir potpuno ste sami sa svojim motociklom“. Kaže da mu je porodica na prvom mestu – otac, majka i brat i priseća se stalnih putovanja između rodne Nice i Španije koja nisu baš uvek bila laka – „Mi nismo bili bogati“… dodaje Fabio.
Fabio Kvartararo je morao da odraste preko noći i nauči da se bori sa pritiskom favorita, zvezde, naslednika legendi. Da li će pobediti ili izgoreti videćemo u preostalim trkama ove sezone, ali prva trka naredne biće „velika matura“ za momka, „El Dijabla“ koji je već mnogima pokazao zube.

Autor: Aleksandar Uglješić www.dmotion.rs